Blisko 600 metrów ogrodzenia z bramami wjazdowymi i furtkami, 6 par drzwi wejściowych i technicznych, a przede wszystkim setki szczęśliwych dzieci – to najważniejsze podsumowanie pierwszej edycji akcji „Spełnij Marzenie o Bezpieczeństwie”. Marka WIŚNIOWSKI wspólnie z partnerami handlowymi oraz klientami zapewniła bezpieczeństwo w 11 placówkach opiekuńczo-wychowawczych w Polsce.

Bezpieczeństwo to – obok jakości i designu – główna dewiza marki WIŚNIOWSKI. Jej produkty codziennie zapewniają bezpieczeństwo w tysiącach domów w całej Europie. Codziennie też tysiące dzieci w Polsce marzą o spokojnym dzieciństwie, a ich opiekunowie z bezradnością patrzą na dysfunkcyjność budynków, w których przyszło im prowadzić placówki opiekuńczo-wychowawcze. Wsparcie ich w spełnianiu najważniejszej misji stało się inspiracją do zorganizowania akcji „Spełnij Marzenie o Bezpieczeństwie”. To pierwsze w historii marki WIŚNIOWSKI tak duże przedsięwzięcie charytatywne, obejmujące swoim zasięgiem całą Polskę.
– W życiu każdej marki przychodzi taki czas, gdy uświadamia sobie, że nie funkcjonuje tylko dla siebie. My od lat wspieramy regionalne instytucje i organizacje w ich codziennej pracy, a także indywidualne osoby w potrzebie. Mieliśmy jednak świadomość, że potrzeby są znacznie większe, a my jako polski producent czujemy się odpowiedzialni za miejsce, w którym działamy – mówi Krystyna Baran, Prezes Zarządu firmy WIŚNIOWSKI. – Spełnij Marzenie o Bezpieczeństwie” udowodniło nam, że warto czuć się odpowiedzialnie – dodaje.

Świetna idea. Fantastyczne w konkursie było to, że sami mogliśmy dobrać sposób wykonania pracy konkursowej. Wszystkie etapy konkursu były dla nas bardzo integrujące. Cieszymy się przede wszystkim z tego, że dzieci wygrały dzięki swojej pracy, a nie dlatego, że dostały ogrodzenie. Super – pełen sukces konkursu.

Katarzyna Lis
Dyrektor POW typu rodzinnego
w Bydgoszczy

Razem możemy więcej

Akcja „Spełnij Marzenie o Bezpieczeństwie” przebiegała dwutorowo. Z jednej strony wymagała od dzieci, ich opiekunów, a także lokalnych społeczności zaangażowania, z drugiej zaś wsparcia od klientów marki i partnerów biznesowych. Pierwsza część to oczywiście konkurs, w którym podopieczni placówek opiekuńczo-wychowawczych musieli wykazać się kreatywnością i uargumentować, dlaczego to właśnie ich dom powinien zostać wyposażony w bramę, drzwi lub ogrodzenie marki WIŚNIOWSKI.
Artystycznych interpretacji tego zadania było wiele, a ich wykonanie potrafiło nie raz wzruszyć albo rozśmieszyć do łez. Jurorów w wyborze laureatów wsparli więc internauci. Za pośrednictwem aplikacji głosowali na ulubione prace. Uczestnicy konkursu zaangażowali do tego działania całe lokalne społeczności – swoich bliskich i dalekich znajomych, media lokalne, a nawet władze. Głosy spływały nawet z zagranicy. Cała Europa walczyła o marzenia dzieci.
Równocześnie z konkursem trwała akcja promocyjna stworzona dla klientów marki. W jesiennej promocji mogli oni kupić superciepłą automatyczną bramę UniTherm, drzwi CREO z ukrytymi zawiasami i ogrodzenie z serii Modern w atrakcyjnej cenie. Z każdego sprzedanego produktu marka WIŚNIOWSKI przekazywała 100 zł na nagrody dla laureatów konkursu. Łączna wartość nagród wyniosła 330 tys. złotych.

Rewelacyjny pomysł, świetne wykonanie. Konkurs firmy WIŚNIOWSKI pozwolił otrzymać nowe, fantastyczne wyposażenie. Świetnie, że te produkty udało nam się pozyskać w ramach konkursu, bo tu każdy miał równe szanse. To świetny sposób, aby doposażyć placówki w niezbędne dla nich produkty, na które pewnie nie byłoby nas stać.

Damian Szwagierczak
Dyrektor POW w Skopaniu

Do akcji dołączyli też partnerzy handlowi marki, którzy w ramach działań charytatywnych postanowili zamontować produkty w zwycięskich placówkach. Podjęli się zadania najtrudniejszego, do nich bowiem należało zwymiarowanie oraz przygotowanie miejsca pod montaż. To oznaczało niekiedy rozbiórkę starych elementów, dostosowanie się do trudnych warunków montażowych i zastosowanie specjalnych rozwiązań technicznych. Sprostali jednak tym wymaganiom i już dziś podopieczni 11 placówek opiekuńczo-wychowawczych mogą cieszyć się z pięknego i funkcjonalnego miejsca do życia.
– Jesteśmy dumni, że nasi partnerzy biznesowi tak chętnie dołączyli do akcji i udzielili nam wsparcia. Bez ich zaangażowania wykonanie najważniejszej części projektu nie byłoby możliwe. Po raz kolejny potwierdzili, że – jak na prawdziwych partnerów – możemy na nich liczyć – mówi Prezes Krystyna Baran.

Niewielki gest, ogromna radość

Ogrodzenie domu to przeważnie ostatni etap budowy, wszelkie inne inwestycje w domu przedkładane są ponad to, choć to właśnie solidne ogrodzenie może zapewnić mieszkańcom spokojny sen. Nie inaczej jest w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, których podstawowe potrzeby to przede wszystkim zapewnienie dzieciom ciepłego posiłku i miejsca do spania. Wobec tak odpowiedzialnych zadań solidne ogrodzenie posesji spada na drugi plan i niekiedy już tam zostaje.

Razem z maluszkami stworzyliśmy filmik, który przyniósł nam sukces. Cieszymy się z tego. Konkurs wzbudził pozytywne emocje i mocno zaangażował zespół. Nagrody są bardzo przydatne i mocno wspomogły naszą placówkę. Czujemy się bardzo bezpiecznie, dzieci mogą się swobodnie poruszać. Wzmocniło to nasze poczucie bezpieczeństwa, ale i dodało uroku poprzez piękne produkty.

Siostra Agata Wójcik
Dyrektor POW „Wiosna”
w Krzydlinie Małej

To między innymi dlatego większość laureatów konkursu „Spełnij Marzenie o Bezpieczeństwie” zamarzyła właśnie o ogrodzeniu. W wielu przypadkach otaczający ich dom płot znajdował się w fatalnym stanie, sprawiającym, że już tylko w teorii spełniał on swoją funkcję. Niedomykające się furtki i bramy, zniszczone segmenty i kruszejące podmurówki psuły nie tylko estetykę, ale też spędzały sen z powiek wychowawcom. Na szczęście udało się to zmienić.
Nowe ogrodzenia i drzwi odmieniły wygląd zwycięskich placówek i zapewniły dzieciom bezpieczne miejsce zabaw. Radości podopiecznych nie było końca, co pokazali podczas spotkań z przedstawicielami marki WIŚNIOWSKI. Pracownicy firmy odwiedzili każdą zwycięską placówkę, by sprawdzić, jak sprawują się nowe produkty, a przede wszystkim poznać uczestników konkursu. Dzieci i ich opiekunowie zgotowali im bardzo ciepłe przyjęcie, wręczając własnoręcznie przygotowane prace plastyczne lub zapraszając na występy artystyczne i przyjazne rozmowy. Podczas spotkań obecni byli także przedstawiciele władz samorządowych oraz media.
– Akcja „Spełnij Marzenie o Bezpieczeństwie” pokazała nam, jak wielkie potrzeby mają placówki opiekuńczo-wychowawcze. Angażując do działania naszych klientów i partnerów biznesowych, razem możemy choć w części je wspomóc. Razem możemy spełnić marzenie dzieci o bezpieczeństwie – podsumowuje Prezes Krystyna Baran.

Tekst: Justyna Kowalczyk

Partnerzy Akcji:

02-11-17_Wisniowski-news-nr6_srodek_01-43