Budowa domu potrafi spędzić sen z powiek niejednemu inwestorowi. Nie tylko przez związany z nią nadmiar formalności, ale też problem doboru odpowiednich rozwiązań budowlanych. A gdyby tak w jednym miejscu znaleźć wszystkie elementy potrzebne do zamknięcia domu? Dopasowane do indywidualnych potrzeb, spójne ze sobą pod względem designu, a w dodatku współpracujące w myśl reguł inteligentnego sterowania domem? Na szczęście to już nie sen o przyszłości, a teraźniejszość.

Mnogość rozwiązań i produktów budowlanych to, wbrew pozorom, wyzwanie dla wielu inwestorów. Jak wśród gąszczu ofert znaleźć produkty pozwalające zrealizować marzenia o domu według własnej koncepcji? Przeszkodą jest nie tylko chęć stworzenia spójnej całości, ale również nadania budynkowi indywidualnego charakteru. 

Dobór stolarki otworowej i ogrodzenia wydaje się w tym kontekście kluczowy. To brama, okna i drzwi stanowią o wyglądzie całej elewacji, a zamknięcie terenu w spójnej z budynkiem koncepcji wizualnej pozwala osiągnąć harmonijną całość i wyznaczyć granice naszego terytorium. Możliwości stworzenia tak zgranego zestawu zostały zebrane w strefy WIŚNIOWSKI Concept, które znaleźć można w wybranych salonach dystrybucyjnych marki WIŚNIOWSKI.

KONCEPCJA SPRZEDAWANIA

Sklepy z duszą, bo tak mawia się o sklepach koncepcyjnych, to na światowych rynkach popularny trend. Łączą one właściwości tradycyjnego miejsca handlowego z charakterem galerii sztuki. Ich asortyment to często unikatowy zestaw produktów dobranych według pewnej myśli przewodniej. W branży modowej i tej związanej ze sztuką sklepy koncepcyjne cieszą się popularnością — zwłaszcza we Francji czy Włoszech. Idee concept store’u zaczęły realizować także znane marki technologiczne. Jednak w branży budowlanej to całkowita nowość.

— WIŚNIOWSKI Concept powstał jako pomysł na jasną i spójną prezentację portfolio produktowego w punktach handlowych marki — mówi Katarzyna Świderska, dyrektor marketingu WIŚNIOWSKI. — Strefy konceptu to miejsca ekspozycji bramy, okien, drzwi i ogrodzeń, opartej o design kolekcji Home Inclusive 2.0, z użyciem funkcji smartCONNECTED, zaprojektowanej tak, aby absolutnie podkreślać wyróżniki naszej marki jako dostawcy rozwiązań kompleksowych do zamknięcia domu, w najlepszym designie i sterowanych jednym pilotem lub telefonem — dodaje.

WIŚNIOWSKI Concept jest cześcią oferty marki, prezentującym flagowe produkty, spójne pod względem wzorniczym i technologicznym. Strefy zostały zaprojektowane tak, by poszczególne elementy zestawu można było swobodnie komponować, zachowując wciąż niepowtarzalny charakter, wyjątkowy design i funkcjonalność.

Dzięki temu całą stolarkę otworową i ogrodzenie dopasujemy do siebie jak klocki, tworząc indywidualny projekt. Dopełnieniem WIŚNIOWSKI Concept są „strefy sprzedaży”. Znacznie większe objętościowo, pozwalają zaprezentować wszechstronnie ofertę marki, z konkretnymi rozwiązaniami oraz asortymentem wyposażenia dodatkowego.

POZNAJMY SIĘ… KROK WCZEŚNIEJ

Impulsem do powstania stref WIŚNIOWSKI Concept była nie tylko chęć prezentacji portfolio marki. Idea znana z concept store’ów stworzyła miejsce dla nowego produktu, jaki znalazł się w ofercie, czyli okien PVC. To właśnie okna są produktem, z którym każdy inwestor budujący dom styka się na samym początku procesu zakupu stolarki otworowej. Dopiero gdy te zostaną wybrane, dobieramy do nich pozostałe elementy, jak drzwi wejściowe, brama garażowa i na sam koniec ogrodzenie. Inwestorzy od lat mają problem z dopasowaniem wzorniczym i funkcjonalnym tych produktów. Jedynie zakup wszystkich elementów u jednego producenta gwarantuje spójność kolorów i wzorów, a także pozwala uniknąć sytuacji, w której jeden z produktów starzeje się szybciej niż pozostałe. Przemyślenie stylu bram, okien, drzwi i ogrodzeń już na samym początku i zakupienie ich u jednego producenta oszczędza również czas, a także pomaga uniknąć żmudnego poszukiwania pasujących do siebie elementów u różnych dostawców. Nabycie kompleksowego wyposażenia okazywało się jednak niemożliwe. — Wprowadzając do oferty marki — WIŚNIOWSKI okna PVC, spotykamy się z naszym klientem o krok wcześniej. Zwykle zapoznawał się z marką, dopiero gdy myślał o bramie i drzwiach. Tym razem możemy zaproponować mu komplementarną ofertę, przedstawiając się już na pierwszym etapie „zamykania” domu — mówi Katarzyna Świderska. W strefach konceptu marki WIŚNIOWSKI znaleźć można nie tylko bramy, okna, drzwi wejściowe i ogrodzenia, ale też większe przeszklenia, jak drzwi tarasowe, czy uzupełniające produkty, jak drzwi boczne do garażu.

DESIGN I TECHNOLOGIA

Co łączy ze sobą produkty prezentowane w strefach WIŚNIOWSKI Concept? Po pierwsze — jedna linia stylistyczna. Prezentowane tam produkty zapewniają spójność formy i wzoru dzięki zastosowaniu nowych kolorów z kolekcji Home Inclusive 2.0. Daje ona niemal nieograniczone możliwości zestawień i niebanalnych połączeń materiałów — od stali po drewno i carbon. Paleta nowych 16 barw strukturalnych z drobinkami metalicznymi nadaje głębię wykończeniu, a odważne odcienie pozwalają stworzyć unikatowy zestaw, który wyróżni posesję. Drugim czynnikiem łączącym produkty w strefie konceptu jest technologia. Każdy element zestawu wyposażony jest w automatykę w wersji smartCONNECTED. Bramy, okna, drzwi i ogrodzenie porozumiewają się z użytkownikiem, informując o swoim aktualnym statusie. W każdej chwili użytkownik może sprawdzić, czy jego dom jest bezpieczny. Klucze przestają być potrzebne, wystarczy telefon lub tablet, by mieć dostęp do swojego domu z każdego miejsca na świecie.

Bramy, okna, drzwi i ogrodzenia w wersji smartCONNECTED potrafią też „myśleć” za użytkownika. Za pośrednictwem ustawionych wcześniej scenariuszy zaczną działać w dogodnym dla nas czasie. Zauważą też, gdy będziemy w pobliżu. Dzięki funkcji geolokalizacji brama wjazdowa otworzy się w momencie dojeżdżania do posesji, a chwilę później zacznie otwierać się brama garażowa lub rozryglują się drzwi. Sterowniki inteligentnego domu zapewniają więc nie tylko bezpieczeństwo, ale również oszczędność czasu i komfort.

Strefy konceptu to unikatowe w branży budowlanej rozwiązanie. Widząc je w salonie handlowym, klient może wyobrazić sobie wygląd własnej posesji — od okien po bramę, drzwi i ogrodzenie. Sprawdzi on ich sposób działania, możliwości dopasowania do warunków technicznych, dobierze kolor. A przede wszystkim będzie miał pewność, że każdy element będzie ze sobą współgrał. W tak prosty sposób stworzy dom idealny. Dom, o którym wcześniej mógł tylko pomarzyć. 

Justyna Pierzchała