W sporcie, tak samo jak w życiu, za każdym sukcesem kryje się czyjeś wsparcie. Oprócz ciężkiej pracy i talentu, profesjonalni zawodnicy i drużyny sportowe potrzebują patronatu sponsorów oraz kibiców, którzy zmotywują do walki. Właśnie dlatego firma WIŚNIOWSKI uruchomiła projekt Be The Winner, który łączy sportowców i kibiców we wspólnym przeżywaniu sportowych emocji.

Kibice to nieodłączny i najważniejszy element sportowych wydarzeń. Wsparcie płynące z trybun dodaje sportowcom skrzydeł, odwagi i siły. Ramię w ramię z kibicami stoją sponsorzy i partnerzy danej drużyny, którzy uwierzyli w potencjał zawodników i postanowili wspólnie napędzać się do osiągania zamierzonych celów. Bez nich często rozwój talentów, zwłaszcza na etapie początkowym, nie byłby możliwy.
Tym, co łączy wszystkie strony, są emocje. Sport generuje niezliczone pokłady adrenaliny, wzmaga poczucie wspólnoty i jednoczy ponad podziałami. Marka WIŚNIOWSKI, jako sponsor wielu wydarzeń sportowych, a przede wszystkim Oficjalny Partner Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej, chce spotęgować te emocje, zjednoczyć kibiców pod jednym hasłem i zachęcać do uprawiania sportu. Dlatego właśnie uruchomiła projekt Be The Winner, dzięki któremu każdy może dzielić się sportowymi wrażeniami.

Wspólnie przeżywajmy emocje

Angażując się w sport poprzez sponsoring zawodowców, marka WIŚNIOWSKI chce dać kibicom możliwość bycia bliżej swoich sportowych idoli. Sukcesy, przekraczanie granic własnych możliwości zawsze zaczynają się od małych kroczków. Be The Winner to program, który ma inspirować, zachęcać i wspierać w wysiłku każdego: małego, dużego, amatora i zawodowca. Ma jednoczyć na trybunach wielkich stadionów i boisk szkolnych.
Wspólne przeżywanie emocji to największa wartość, jaką sponsor może podzielić się z kibicami. Marka WIŚNIOWSKI dzieli się nimi podczas każdych wydarzeń sportowych w specjalnych strefach kibica, ale chce, by również kibice dzielili się wrażeniami oraz własnymi, małymi i dużymi sukcesami. Wykorzystuje do tego media społecznościowe, pozwalając sympatykom sportowym na samodzielne publikowanie treści w myśl hasła Be The Winner. Pozwoli to jeszcze pełniej pokazać piękno sportu i wzmocnić wyzwalane dzięki niemu emocje. A tych, generowanych przez drużyny, którym patronuje marka WIŚNIOWSKI, jest bardzo wiele.

Moc biało-czerwonych

Wszystko zaczęło się od Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej. Decyzja o nawiązaniu współpracy z drużyną narodową zaowocowała wspólnymi sukcesami partnerów. Biało-czerwoni z meczu na mecz zyskują coraz większe uznanie na arenie międzynarodowej, pnąc się w światowych rankingach i ciesząc serca milionów kibiców. Od EURO 2016, rozgrywek pełnych emocji i walki o każdy metr boiska, piłkarze zaskoczyli bardzo pozytywnie już niejeden raz. Ostatnio szeregiem zwycięstw w eliminacjach do Mistrzostw Świata 2018. Wygląda na to, że partnerstwo marki WIŚNIOWSKI sprzyja drużynie Adama Nawałki. Obecny skład polskiego zespołu napawa optymizmem – szeregi reprezentacji zasilają bowiem zawodnicy, którzy szlifują swój kunszt techniczny w najlepszych zachodnich klubach, choćby takich, jak: Borussia Dortmund (Łukasz Piszczek), AS Monaco (Kamil Glik) czy Bayern Monachium (Robert Lewandowski).
Jeszcze większym odkryciem okazali się polscy kibice, którzy stojąc murem za naszymi sportowcami, dopingują piłkarzy w czasie rozgrywek na murawach w Polsce i za granicami kraju. Są nieodłączną częścią drużyny, dlatego marka WIŚNIOWSKI dopinguje także ich. Z wiernymi fanami biało-czerwonych dzieli się emocjami w mediach społecznościowych, zachęcając do wspólnego kibicowania, a także organizując piłkarskie konkursy, w których rozdaje gadżety reprezentacji i bilety na mecze.

Odkrywać talenty

Partnerstwo z drużyną o tak wysokiej randze, jak reprezentacja Polski, pozwoliło marce WIŚNIOWSKI na jeszcze efektywniejsze wykorzystanie potencjału sportowego i przeniesienie zdobytego doświadczenia na grunt lokalny. Wsparcie rozwoju młodych talentów i umożliwianie im doskonalenia umiejętności w duchu sportowej rywalizacji to dla partnera drużyny narodowej niemal obowiązek.
Marka wzięła pod swoje skrzydła najmłodszych pasjonatów sportu zrzeszonych w Akademii Sandecja, związanej z beniaminkiem ekstraklasy – klubem Sandecja Nowy Sącz. Akademia skupia niemal 300 zawodników wywodzących się zarówno z Nowego Sącza, jak i jego okolic. Do szkółki uczęszczają zawodnicy z: Krynicy-Zdroju, Szczawnicy, Limanowej oraz Gorlic. Jako Sponsor Strategiczny Akademii Sandecja marka WIŚNIOWSKI wesprze klub w wychowaniu nowego pokolenia świetnie wyszkolonych piłkarzy.
– Podpisanie umowy z Akademią Sandecja to kolejny krok wykorzystywania potencjału regionu. Akademia Sandecja oferuje młodym zawodnikom profesjonalną opiekę trenerską i daje możliwość rozwoju przez szerszy pryzmat wychowawczy: wpajanie dyscypliny, zasad współpracy i zdrowej rywalizacji. Jesteśmy przekonani, że wspólnie właściwie wykorzystamy szanse drzemiące w młodych piłkarzach i pomożemy im w zwiększaniu poziomu umiejętności, co być może pomoże nam w przyszłości odkryć talenty na miarę gwiazd światowych boisk – mówi Irmina Długopolska, specjalista ds. marketingu sportowego firmy WIŚNIOWSKI.
Akademia Sandecja to jednak nie jedyna inicjatywa wspierana przez markę WIŚNIOWSKI. Do grupy patronackich wydarzeń dołączył Międzynarodowy Turniej Sokolika U-10 w Starym Sączu. Turniej to święto młodych piłkarzy z całej Europy. Biorą w nim udział najmłodsi zawodnicy ze szkółek piłkarskich znanych i cenionych klubów, jak: Liverpool FC, AS Roma, Hertha Berlin, Dynamo Kijów, Juventus, Legia Warszawa, Lech Poznań czy Wisła Kraków. Ich meczom towarzyszą emocje nie mniejsze niż te podczas rozgrywek na największych stadionach świata.

Sport dla każdego

Projekt Be The Winner to nie tylko wsparcie sportowców, ale też zachęcanie kibiców do aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia. Dlatego też kolejną kluczową dyscypliną, z którą związała się marka WIŚNIOWSKI, są biegi. Coraz więcej osób przekonuje się do tego rodzaju ruchu i odkrywa, że nawet z niewielkim doświadczeniem można odnosić sukcesy, także te mniejsze, osobiste. Bieganie pozwala zwiększyć poczucie własnej wartości, wzmocnić charakter i wyzwolić emocje tożsame z tymi przeżywanymi podczas oglądania widowisk sportowych. Tutaj każdy może sam stać się sportowcem i pokonywać własne ograniczenia.
Aby przyczynić się do promocji tego sportu, marka WIŚNIOWSKI wspiera imprezy biegowe – zarówno małe, regionalne, jak i te duże. Do najważniejszych inicjatyw zaliczyć należy bieg Życiowa Dziesiątka, rozgrywany we wrześniu w Krynicy-Zdroju w ramach Festiwalu Biegowego, oraz zakopiański Bieg Po Oddech, dedykowany osobom chorym na mukowiscydozę i przyczyniający się do zwiększenia świadomości na temat tej choroby. Takie inicjatywy są doskonałym przykładem, że sport nie stawia granic i każdy z nas może być zwycięzcą, choćby samego siebie.

Dlaczego warto wspierać sport

IMG_6531a_optWartość sponsoringu sportowego w Polsce z roku na rok rośnie. Obecnie szacuje się go na 2,5 mld złotych, a w ciągu dwóch lat kwota ta ma się podwoić. Marki coraz częściej zauważają korzyści płynące ze wsparcia sportowców. Nawiązanie współpracy ze sportowcami pozwala zwrócić uwagę kibiców na daną markę, a jej uczestnictwo w wydarzeniach sportowych i aktywne kibicowanie przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku i zwiększenia sympatii, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych.
Dotyczy to nie tylko sportów bardzo popularnych. Dyscypliny niszowe również potrafią rozgrzewać kibiców do czerwoności, a ich wyjątkowość sprawia, że stają się ciekawym wyróżnikiem. Przykładem bliskim marce WIŚNIOWSKI jest chociażby drugoligowa drużyna rugby Biało-Czarni Nowy Sącz, która pod patronatem marki rozwija skrzydła i skupia wokół siebie wiernych kibiców.

Irmina Długopolska
Specjalista ds. Marketingu Sportowego

Tekst: Justyna Kowalczyk